Jestem nauczycielem matematyki i informatyki w SP w Dobrzykowicach małej miejscowości pod Wrocławiem. Przedstawiam swój Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie od 01.09.2003 r. do 31.05.2006 r.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Ewelina Szymczak-Cieślik nauczyciel matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej w Dobrzykowicach § 8 ust. 2 . pkt.1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
Zapoznanie z dokumentacją i przepisami dotyczącymi awansu zawodowego
|
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego, konsultacje z przełożonymi.
|
sierpień, wrzesień 2003
|
Wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego
|
Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych MEN, CODN oraz portalach edukacyjnych.
|
wrzesień 2003
|
Plan rozwoju zawodowego
|
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
|
wrzesień 2003
|
Plan rozwoju zawodowego
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju, gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, nagrań, zdjęć, itp.
|
cały okres stażu
|
Dokumenty
|
Przygotowanie sprawozdania-autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju.
|
maj 2006
|
Sprawozdanie
|
Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
|
czerwiec 2006
|
Wniosek
|
Diagnozowanie osiągnięć edukacji matematycznej
|
Opracowanie zestawu narzędzi do diagnozy osiągnięć edukacji matematycznej dla uczniów klas 4- 6. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do analizy i prezentacji wyników. Dokonanie analizy i ustalenie wniosków do dalszej pracy.
|
luty 2004 marzec 2004
|
Opracowane testy, potwierdzenie dyrektora, wydruki komputerowe, analiza i wnioski
|
Diagnozowanie osiągnięć edukacji informatycznej
|
Opracowanie zestawu narzędzi do diagnozy osiągnięć edukacji informatycznej dla uczniów klasy 5 i 6. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do analizy i prezentacji wyników. Dokonanie analizy i ustalenie wniosków do dalszej pracy.
|
marzec 2004 kwiecień 2004
|
Potwierdzenie dyrektora, opracowane testy, wydruki komputerowe, analiza i wnioski
|
Diagnozowanie umiejętności ponad-przedmiotowych uczniów
|
Opracowanie zestawu narzędzi do diagnozy ponadprzedmiotowych umiejętności uczniów dla klas 4 i 5. Dokonanie analizy przeprowadzonych diagnoz i zapoznanie Rady Pedagogicznej z wynikami. Wnioski do dalszej pracy.
|
kwiecień 2004 maj 2004
|
Potwierdzenie dyrektora, analiza i wnioski
|
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy wychowawcy klasowego
|
Dokonanie rozpoznania potrzeb wychowanków – sytuacji rodzinnej, materialnej. Sporządzenie planu wychowawczego klasy, zgodnie z programem wychowawczym szkoły i potrzebami wychowanków. Rozwój samorządności uczniów-wybory samorządu klasowego, organizacja imprez klasowych i szkolnych. Wdrażanie uczniów do przestrzegania praw i wywiązywania się z obowiązków szkolnych. Rozpoznawanie i rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych uczniów. Prowadzenie oddziaływań mających na celu zapewnienie uczniom bezpieczeństwa. Współpraca z rodzicami. - Opracowanie planu spotkań i konsultacji indywidualnych. - Organizowanie i prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacja rodziców. - Przekazywanie informacji rodzicom dotyczących ich dzieci - Włączenie rodziców do aktywnego udziału w życiu klasy i szkoły.
|
na bieżąco
|
Plan wychowawczy klasy, zasady współpracy, zapisy w dziennikach, potwierdzenie dyrektora
|
Uczestnictwo w opracowaniu dokumentów szkoły
|
Uczestnictwo w pracach nad opracowaniem WSO i statutu szkoły. Opracowanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości pracy szkoły
|
na bieżąco
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia
|
Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych i szkoleniach zespołu samokształceniowego. Aktywny udział w pracach zespołu samokształceniowego klas 4-6, wychowawczego i mierzenia jakości pracy szkoły
|
na bieżąco
|
Sprawozdanie z działalności zespołu
|
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez DODN oraz Instytut Matematyki i przekazywanie różnorodnych informacji oraz materiałów pracownikom szkoły.
|
na bieżąco
|
Zaświadczenia
|
Samodzielne poszukiwanie i studiowanie literatury pedagogicznej, metodycznej oraz fachowych czasopism.
|
na bieżąco
|
Notatki
|
Rozwój zainteresowań
|
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych i informatycznych. Organizacja szkolnych konkursów: · Szkolny konkurs matematyczny kl.4 – 6 · Mistrz klawiatury kl. 5 – 6. |
wg harmonogramu
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy
|
Tworzenie pracowni informatycznej oraz przygotowanie pomocy dydaktycznych do nauczania matematyki i informatyki: ·Wykonanie plansz, modeli, schematów i algorytmów ·Wyeksponowanie ich w salach lekcyjnych i wykorzystywanie na lekcji
|
na bieżąco
|
Wykonane pomoce, potwierdzenie dyrektora
| § 8 ust. 2 . pkt.2 wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
Zastosowanie technologii komputerowej do działań edukacyjnych i poszerzania warsztatu pracy własnego i ucznia
|
Wykorzystanie na lekcjach komputera, urządzeń multimedialnych oraz dostępnych programów edukacyjnych.
|
na bieżąco
|
Scenariusze lekcji, ankieta ewaluacyjna
|
Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji do prowadzenia lekcji.
|
na bieżąco
|
Prezentacje multimedialne
|
Komputerowe opracowywanie scenariuszy lekcji, imprez i uroczystości, testów, sprawdzianów, kartkówek, kart pracy oraz pomocy dydaktycznych.
|
na bieżąco
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Korzystanie z zasobów sieci Internet w celu wymiany doświadczeń, materiałów, poszukiwania nowych rozwiązań.
|
na bieżąco
|
Adresy stron www
|
Uczestniczenie w grupach dyskusyjnych o tematyce edukacyjnej – wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami drogą elektroniczną.
|
na bieżąco
|
Adresy stron www grup dyskusyjnych
|
Kontakt z organizatorami konkursów matematycznych drogą mailową.
|
na bieżąco
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Komputerowe opracowywanie materiałów związanych z pracą szkoły
|
wg potrzeb
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Wprowadzanie nowego oprogramowania pozyskiwanego z czasopism fachowych.
|
cały okres stażu
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Prowadzenie dziennika elektronicznego klasy. Komputerowe przygotowywanie informacji dla rodziców dotyczących ocen i punktów z zachowania.
|
na bieżąco
|
Wydruki komputerowe
|
Zastosowanie technologii komputerowej do działań edukacyjnych i poszerzania warsztatu pracy własnego i ucznia
|
Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do analizy diagnoz w klasach 4-6 oraz próbnych sprawdzianów klas szóstych.
|
na bieżąco
|
Wydruki komputerowe
|
Wykorzystanie programu Excel do analizy ankiet.
|
na bieżąco
|
Wydruki komputerowe
|
Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowania różnorodnych materiałów.
|
cały okres stażu
|
Zaproszenia, listy, podziękowania, itp.
|
Obsługiwanie poczty elektronicznej szkoły.
|
cały okres stażu
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Elektroniczne prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego
|
cały okres stażu
|
Potwierdzenie dyrektora
| § 8 ust. 2 . pkt. 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
Prowadzenie zajęć otwartych
|
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Dokonywanie analizy przeprowadzonych zajęć
|
wg potrzeb
|
Konspekty, ankieta ewaluacyjna
|
Dzielenie się swoją wiedzą i umiejętnościami
|
Udział w pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego
|
na bieżąco
|
Sprawozdanie z działalności zespołu
|
Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli zespołu samokształceniowego kształcenia zintegrowanego oraz zespołu klas 4-6.
|
Zgodnie z harmonogramem
|
Sprawozdanie z działalności zespołów
|
Konsultacje dla nauczycieli w zakresie obsługi komputera z uwzględnieniem możliwości Internetu.
|
na bieżąco
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
Systematyczna obserwacja stron internetowych pod kątem pojawiania się nowych przepisów prawnych i informacji dotyczących działalności szkoły oraz przekazywanie ich zainteresowanym osobom.
|
cały okres stażu
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
Pomoc innym nauczycielom w przygotowywaniu środków dydaktycznych, wykonywaniu wydruków (np. dyplomów, zaproszeń), skanowaniu materiałów.
|
na bieżąco
|
Przykładowe prace, potwierdzenie dyrektora szkoły
|
Opracowanie publikacji
|
Publikowanie własnych opracowań na stronach portali edukacyjnych.
|
cały okres stażu
|
Publikacja na stronie internetowej, adres strony www
| § 8 ust. 2 . pkt. 4a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
Opracowanie i wdrożenie programu koła matematycznego
|
Opracowanie programu koła matematycznego
|
kwiecień 2004
|
Program
|
Realizacja programu koła matematycznego
|
Rok szkolny 2004/05 i 2005/06
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
Dokonanie ewaluacji programu
|
Na koniec roku szkolnego
|
Ankieta ewaluacyjna
|
Opracowanie programu „ Żyj zdrowo ”
|
Opracowanie programu profilaktycznego„ Żyj zdrowo ”
|
maj 2004
|
Program
|
Realizacja programu „ Żyj zdrowo ”
|
Rok szkolny 2004/05 i 2005/06
|
Potwierdzenie dyrektora szkoły
|
Dokonanie ewaluacji programu
|
Na koniec roku szkolnego
|
Ankieta ewaluacyjna
| § 8 ust. 2 . pkt. 4c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
Zainicjowanie i organizowanie corocznego Gminnego Turnieju Matematycznego klas 5
|
Kierowanie pracą ucznia w przygotowaniu do udziału w konkursie na dodatkowych lekcjach. Opracowanie regulaminu konkursu. Przygotowanie zadań konkursowych. Przeprowadzenie konkursu klas 5. Przygotowanie dyplomów. Analiza i wnioski z przeprowadzonego konkursu.
|
na bieżąco styczeń 2004 na bieżąco 2004 - 2006 na bieżąco czerwiec
|
Zaświadczenie dyrektora Regulamin Zadania Potwierdzenie dyrektora Dyplomy Analiza i wnioski
|
Współudział w przeprowadzeniu Gminnego Konkursu „ Matma jest super” klas 3
|
Pomoc w przygotowaniu i przeprowadzeniu Gminnego Konkursu „ Matma jest super”.
|
corocznie wg harmonogramu
|
Potwierdzenie dyrektora, zaświadczenie organizatorów
|
Organizacja wycieczek szkolnych
|
Przygotowanie miejsca, programu wycieczki, wynajęcie autokaru i sporządzenie karty wycieczki. Wyjazdy z uczniami na wycieczki krajoznawczo-przyrodniczych, edukacyjne i rekreacyjne.
|
zgodnie z harmonogramem
|
Karty wycieczek, potwierdzenie dyrektora
|
Wystawy matematyczne
|
Organizowanie wystaw matematycznych: Bryły, Orgiami, Kleksografia, Wycinanki matematyczne.
|
na bieżąco
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Prowadzenie gazetki szkolnej
|
Wdrożenie prac nad uruchomieniem gazetki szkolnej i dozorowanie prac uczniów. Drukowanie gazetki. Reklama gazetki.
|
2005/2006
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Strona szkoły
|
Stworzenie i prowadzenie strony internetowej szkoły
|
na bieżąco
|
Strona WWW
|
Prace dodatkowe
|
Utworzenie szkolnej biblioteczki informatycznej i multimedialnej
|
na bieżąco
|
Programy komputerowe, Własne programy multimedialne
| § 8 ust. 2 . pkt. 4e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami,
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
Współpraca z Instytutem Matematyki i Fundacją Stypendialną Matematyków Wrocławskich
|
Zgłoszenie szkoły do udziału w Dolnośląskich Meczach Matematycznych Wytypowanie drużyny i przygotowanie uczniów do udziału w konkursie
|
zgodnie z harmonogramem
|
Potwierdzenie dyrektora, zaświadczenie Uniwersytetu Wr.
|
Zgłoszenie szkoły do udziału we Wrocławskim Matematyczny Marszu na Orientację Wytypowanie patroli i kierowanie pracą w przygotowaniu do udziału w konkursie
|
zgodnie z harmonogramem
|
Potwierdzenie dyrektora, zaświadczenie Uniwersytetu Wr.
|
Zgłoszenie szkoły do udziału w konkursie KOMA . Przeprowadzenie eliminacji szkolnych i wyłonienie finalistów
|
Zgodnie z harmonogramem
|
Potwierdzenie dyrektora, zaświadczenie Uniwersytetu Wr.
|
Współpraca z WCDN
|
Udział szkoły we Wrocławskim Konkursie Matematycznym Przeprowadzenie eliminacji szkolnych i wyłonienie finalistów
|
Zgodnie z harmonogramem
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Współpraca ze środowiskiem lokalnym
|
Organizacja szkolnego festynu z okazji Dnia Dziecka Przygotowanie uczniów do festynu. Przeprowadzenie festynu
|
czerwiec 2004 - 2006
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Współpraca z komitetem organizacyjnym festynu Sami Swoi
|
Uczestniczenie w przygotowaniu i przeprowadzeniu cyklicznej imprezy środowiskowej –festyn „Sami Swoi”
|
sierpień 2004-2006
|
Podziękowania organizatorów
|
Współpraca z pielęgniarką szkolną
|
Organizowanie spotkań z pielęgniarką szkolną. Konsultacje wychowawcy z pielęgniarką szkolną.
|
Wg potrzeb
|
Potwierdzenie pielęgniarki szkolnej
|
Współpraca z Rodzinnymi Domami Dziecka
|
Organizowanie akcji charytatywnych na rzecz dzieci. Udział w akcji Góra Grosz a
|
Na bieżąco
|
Potwierdzenie dyrektora
|
Współpraca z Policją
|
Współorganizowanie spotkań na temat niebezpieczeństwa podczas zabawy z petardami. Współudział w organizowaniu akcji Bezpieczny wypoczynek
|
Na bieżąco
|
Zapisy w dzienniku Potwierdzenie dyrektora
|
Akcje ekologiczne
|
Udział w akcjach Sprzątanie Świata, Święto Ziemi, Święto Pieczonego Ziemniaka.
|
Wg harmonogramu
|
Potwierdzenie dyrektora
| Opracowała Ewelina Szymczak-Cieślik SP w Dobrzykowicach |